Als je jouw bedrijf snel en effectief op de markt wil zetten dan kies je natuurlijk voor een flyer of brochure. De flyer wordt veelal gebruikt bij nieuwe producten en eventueel leuke aanbiedingen. Een brochure wordt meestal gemaakt op de informatieve manier en probeert de mogelijke klant uit te dagen naar meer informatie. Natuurlijk bepaal je zelf de insteek van deze producten. Het is dus aan jou om een goede en pakkende tekst te schrijven.
De perfecte flyer samenstellen
Laat jij flyers drukken? Dan is het verstandig om op een aantal punten te letten. Zo is het belangrijk dat er in de tekst duidelijk een doel terugkomt. Dit kan zijn het verkopen van een product of dienst, maar ook mensen uitdagen naar meer informatie kan een doel zijn. Het is de manier om meer klanten voor je bedrijf te krijgen of een betere naamsbekendheid te creëren. Wanneer je de nieuwsgierigheid van klanten hebt gewekt is het ook belangrijk om deze vast te houden. Dit doe je door op een leuke manier contact met de klant te houden. Dit kan via leuke collega’s die de telefoon opnemen of een goede website waarop alle informatie terug te vinden is. Natuurlijk is het ook wel leuk als er visueel iets te zien is in de flyer. Dat kun je doen door het toevoegen van afbeeldingen die bij het verhaal horen. Zo zien mensen in 1 oogopslag waar het om draait.
De meerwaarde van een brochure
Veel bedrijven laten brochures drukken omdat zij hierin veel informatie kwijt kunnen. Afhankelijk van het formaat kun je deze op verschillende manieren vouwen. Hoe groter het formaat hoe meer tekst of afbeeldingen je kwijt kunt, maar zorg ook dat het niet te veel wordt voor de mensen. Het voornaamste doel is mensen nieuwsgierig maken naar jouw producten of diensten. Je kunt dus het beste kiezen voor een informatieve tekst met een kleine knipoog. Ook moet er duidelijk een vervolg zijn waarvoor ze naar de website moeten of jouw bedrijf moeten bellen. De vormgeving in combinatie met de inhoud kan jouw bedrijf maken of breken. Vooral bij de dokterspraktijk zien veel mensen een brochure te staan, maar wist je dat er bij de VVV ook veel te vinden zijn over bedrijven. Of wat dacht je van een vakantiebestemming waar allemaal leuke activiteiten in brochures staan.
Tips om je merk op te kaart te zetten
Als bedrijf is het belangrijk om een specialisatie te hebben. Als jij jezelf als bedrijf in een product of dienst specialiseerd heb je wellicht meer te bieden als de concurrent. Doordat jij alles over dit onderwerp kun je klanten voor je bedrijf winnen. Ook is het belangrijk om te weten wie of wat je doelgroep is. Op deze manier kun je optimaal op de wensen en verwachtingen van deze doelgroep inspelen. Daarnaast moet je ook een meerwaarde te bieden hebben ten opzichte van de concurrent. Ook is het belangrijk je klanten goed te leren kennen en ze het gevoel te geven dat hun mening en oordeel wordt gewaardeerd.